Berinhart

Case

SalesJourney: eenvoudige bedrijfsanalyse-tool

Over SalesJourney
SalesJourney is een doorlopend project bij Berinhart, ontwikkeld door een HubSpot data-analist. Het doel van SalesJourney is om kleine bedrijven een KPI's dashboard met slimme data te bieden.
Onze rol
Berinhart is verantwoordelijk voor het omzetten van het SalesJourney concept in een daadwerkelijk werkend product. Ons doel is om een product te bouwen dat is afgestemd op de behoeften en problemen van de doelgroep van SalesJourney.

Een PDCA marketing en sales software(Plan-Do-Check-Act software)

PCDA-software
Zoals de titel PDCA-software aangeeft, is planning en doelen stellen een belangrijk onderdeel bij het gebruiken van de SalesJourney app.
Inzicht in je omzet
Na het bepalen van je omzetdoelstelling toont Salesjourney:
1. Hoeveel omzet je verliest in je salesfunnel.
2. Je conversie-percentage.
3. Hoeveel leads je nodig hebt om 1 klant te genereren,
hoelang dat duurt en wat dat zegt over je verkoopplan.
Inzicht in de effectiviteit van je marketing-inspanningen
SalesJourney geeft je inzicht in hoe effectief je lead-generatie is. Je beheert met SalesJourney al je marketingactiviteiten en salesactiviteiten op de verschillende marketingkanalen en je kan je actuele prestaties steeds vergelijken met je plan.
Met SalesJourney...
1. Vertaal je omzetdoelstellingen eenvoudig naar een actiegericht plan.
2. Meet je de effectiviteit en output van je marketing en sales
3. Krijg je inzicht in je meest effectieve marketingactiviteiten.
4. Kan je gericht conversies verbeteren en medewerkers van elkaar laten leren.
5. Heb je inzicht in jouw sales pijplijn en kan je resultaten voorspellen.
6. Weet je hoe je jouw verkoopproces kan verbeteren.