Berinhart

Case

De Nederlandse markt ontwikkelen voor VOCO

Over VOCO
VOCO GmbH biedt tandartsen en dental depots wereldwijd een exclusief assortiment aan en was daarom ook enkel verkrijgbaar via een eigen netwerk van tandartsbezoekers.
Voco GmbH biedt via test-trials en online-seminars tandartsproducten aan waarbij de kwaliteit van de producten en een professioneel sales-team de basis vormen.
Onze rol
We hebben onze marktonderzoekservaring op het gebied van sales en marketing ingezet om de nederlandse markt in kaart te brengen. We hebben vanaf het begin pragmatisch de verschillende verkoopprocessen bij VOCO geintegreerd in de development van een online marketing- en verkoopstool.

Onze bijdrage aan VOCO

Regionale aanbeveling search-engine
De uitdaging van deze opdracht was de grote hoeveelheid aan product content en hoe we die content op een gebruiksvriendelijke manier met elkaar konden verbinden. Hiervoor hebben de IT-developers van Berinhart een intranet search engine ontwikkeld.

Door het invoeren van gebruiksvoorkeuren en patiëntkenmerken zorgt de search engine er voor dat de tandarts de meest relevante content te zien krijgt. Slimme toepassingen zorgen voor pushberichten met relevante aanverwante produktaanbiedingen.
Inhoud op maat
Na de ontwikkeling van de search engine zijn onze IT-developers nog een stap verder gegaan.
Tandartsen kunnen een persoonlijk profiel aanmaken met diverse voorkeursinstellingen zodat bijkomende online tools (produktopleiding, afspraakbeheer, technisch advies, etc.) geactiveerd worden.

Het systeem is flexibel genoeg om de beheerder bij VOCO de mogelijkheid te bieden om content actief open te stellen of te verbergen zoals bij landspecifieke verkoopacties.

Thomas Wehner van VOCO

Wet en regelgeving en cultuur hebben een grote impact op sales en marketing aanpak per regio.

 De oplossing voor de Benelux is sinds 2005 maatgevend voor de uitrol in andere regio’s wereldwijd. 

De multi-disciplinaire kennis van de medewerkers van Berinhart is van grote betekenis geweest om de diverse afdelingen te betrekken bij de verregaande mogelijkheden van een online marketing en sales tool, niet in de laatste plaats bij de gebruikers in de tandarts praktijk.